Strib Bådehavn A.m.b.A.
Referat af bestyrelsesmøde
Side 1
Den 13. september 2017 kl. 19.00 afholdtes ordinært bestyrelsesmøde i andelsselskabet.
Mødet foregik i klubhuset.
Mødt var bestyrelsesmedlemmerne Johannes Prahl (JP), Søren Johansen (SJ), Allan Buch (AB), Jørgen Rasch
(JR) og Knud Beer (KB). Suppleanterne var ikke til stede.
Herudover mødte havnefoged Lars Møller Christensen (LMC)
Forud for mødet var udsendt følgende dagsorden:
1. Godkendelse af dagsorden
2. Godkendelse og underskrift af referatet fra det sidste bestyrelsesmøde
3. Orientering fra havnefogeden
4. Økonomi og drift
a. Gennemgang af seneste periodebalance
b. Status vedrørende udlejning af pladser
c. Bro i sydhavn
d. Vedligeholdelse af aktiver fælles med grundejerforeningen
e. Referater på hjemmeside
5. Havnens bygninger og areal
a. Oplæg fra Bådeklubben vedr. lejeforhold
b. Forespørgsel om anvendelse af klubhus
c. Sauna/bad
6. Forhold vedrørende anparter
7. Bordet rundt
8. Eventuelt
9. Dato for næste bestyrelsesmøde
ad 1. Godkendelse af dagsorden
Dagsordenen blev godkendt.
ad 2. Godkendelse og underskrift af referatet fra det sidste bestyrelsesmøde
JR ønskede følgende forbehold tilføjet referatet fra mødet den 16. august 2016 under behandlingen af pkt. 6:
”JR gjorde gældende at udlejning af klubhuset til restauration krævede vedtægtsændring eller
kvalificeret beslutning af en generalforsamling .”
Referatet fra mødet blev med denne bemærkning herefter godkendt og underskrevet.
ad 3. Orientering fra havnefogeden
LMC orienterede om følgende:
· Bådeklubben har anmodet om tilladelse til flagning med sponsorflag. Bestyrelsen besluttede, at der gives tilladelse til sponsorflag på klubbådene . Tilladelsen er givet til flag af den nuværende
størrelse og med klubbådenes nuværende havneplads.
· Fordeling af landpladser er i gang.
AB refererede, at han havde modtaget flere tilkendegivelser om tilfredshed med havnefogedens arbejde.
ad 4. Økonomi og drift
a. Gennemgang af seneste periodebalance
Indtægterne ser ud til at passe med det budgetterede på årsbasis.
Indtægter fra autocampere udgør en stigende indtægtskilde, og der skal indhentes tilbud
på udslagsanlæg til black-water.
b. Status vedrørende udlejning af pladser
Der er nu kun 6 ledige pladser.
c. Bro i Sydhavn
Reparationen forventes igangsat omkring 1. november. Alle bådejere skal til den tid have
rømmet broen for såvel både som fortøjninger.
Brugbart træ skal genanvendes til reparation af midterbroen.
JP sørger for, at der er præcist aftalegrundlag med entreprenør.
d. Vedligeholdelse af aktiver fælles med grundejerforeningen
JP oplyste, at betaling fra grundejerforeningen nu er på vej.
e. Ajourføring af hjemmeside
SJ oplyste, at referat af seneste møde kan læses på havnens hjemmeside.
ad 5. Havnens bygninger og areal
a. Oplæg fra Bådeklubben vedr. lejeforhold
Bådeklubben har meddelt, at den ikke kan acceptere et af havnen fremsendt oplæg til ny
lejekontrakt fra 1. januar 2019. Blandt andet på baggrund af den lange horisont besluttede
bestyrelsen at overveje mulighederne på et senere møde, idet man er indstillet på at finde en
løsning, der tilgodeser såvel havnens som bådeklubbens behov.
b. Forespørgsel om anvendelse af klubhuset
Bådeklubben har meddelt, at den ikke er interesseret i en løsning om en alternativ
anvendelse af det nuværende klubhus.
c. Sauna/bad
JP oplyste, at han ikke havde hørt nyt siden sidste møde.
ad 6. Forhold vedrørende anparter
Bestyrelsen godkendte overdragelse af anpart nr. 33 til Mads M. Hansen.
ad 7. Bordet rundt
· JP fortalte om et avanceret system for afregning af elforbrug. Han arbejder videre med henblik på indhentning af priser.
· SJ orienterede om, at der var arbejdsdag med ”vinterlukning” af havnen den 2. december. Der udsendes invitation/indkaldelse
ad 8. Eventuelt
Intet at referere.
ad 9. Dato for næste bestyrelsesmøde
Næste møde blev aftalt til den 11. oktober kl. 19.00, i overensstemmelse med det tidligere
aftalte.
Det drøftedes at aflyse mødet, hvis der ikke er noget, der ikke kan vente til december-mødet.
Mødet afsluttedes ca. kl. 20.30.
Referent: Knud Beer